Wednesday, June 8, 2011

tak pernah pernah dibuat









assalamualaikum & salam 1 Malaysia kepada folks yang TAKsengaja TERkesian TERbukak TERbaca blog dan entri entri aku yang naif lagi menyedihkan ni. well, aku bukan la blogger yang pandai sangat benda benda yang memerlukan komitmen yang tinggi cenggini. dan aku pulak macam la tererr sangat berinternet. sekarang je aku mula bergelumang ngan benda benda ni sume. HAHAHAHA



ok, sekarang apa yang tak pernah dibuatnya?



hari ni hari rabu yang berbahagia, hening, cerah dan sungguh nyaman sekali. sehinggakan pakcik ghafar membawa anaknya ini ke serata pelusuk area masjid tanah, (temasuk pejabat pos depan masjid jamek tu) untuk singgah ke kedai barber. bukan bieber, bukan baba, bukan babas. kedai gunting rambut la !

ingat kan pegi kat kedai pakcik yang biasa tu. ok, pegi la sana. sekali tengok kedai tu tutup. pakcik ghafar kata "dia da TAKDE da kott..". HAHAHAHA bukannya pakcik tu da TAKDE, dia datang lambat je. apoddah. lau bukak awal sket da untung dia da. aku pulak rasa best la sebab aku jadi customer yang pertama digunting rambutnya pada hari ni. hohoho.

da kedai tu tutup, takkan nak chow camtu je kan? usaha tangga kejayaan. lagipon aku da rasa tak sedap kepala sebab rambut aku ni panjangsemak sangat. nak nak tang belakang. hari hari aku akan terperasan sorang sorang yang aku ada rambut macam erul af sembilan, ala yang kpop kpop yang pop pop tu. HAHAHA sekali sekala aku jadi cam ntah hape hape pon takpe la an. ok back to this rambut stuff. lepas da tengok kedai pakcik tu tutup, kitorang singgah pejabat pos kejap. pakcik ghafar nak renew lesen ke hape ntah. i follow je. lepas da settle, pegi la kedai gunting rambut kat depan balai polis pulak. (BHAHAHAHAHA)

pergh pakcik tu memang superb terbaek termantuop. mana tak nye, ni la first time aku pegi kedai gunting rambut yang guna gunting lebih dari mesin. walaupun nama je kedai gunting rambut, tapi kita pon tau an sekarang orang ramai pakai mesin. pakcik ni cakap da la banyak, aku risau dia tak kosentret je kat rambut aku. tapi well, dia kan terer. SAPSAPSAP ! daa siap rambut aku. tengok kat cermin,


hohoho. cantik seyh. *rambut aku.


ahaaa, so sekarang rambut aku tak macam smalam. nak edjas balik asal memang tak la an. so aku reda je la ngan rambut aku yang macam aneh ni. dann, mulai sekarang, kena la aku tengok cermin hari hari nak mikir camne nak 'control' rambut aku yang tak pernah dibuat ni. sekian.



No comments: