Thursday, August 26, 2010

C I N T A, L O V E, B L A B L A...

assalamualaikum & salam 1 Malaysia~~~

ok...ari ni memang da set da dalam kepala hotak ni nak bukak citer pasal


.....cinta....
......!!!??

ohoho~~~
mesti rasa "apahal budak ni?? tetiba lak nak citer pasal benda ni....ada pengalaman ke hapa??!" hmm....the ultimate answer: U W I L L N E V E R K N O W !

ceh....dalam minggu ni je, ada 3 citer pasal cinta yang terjadi kat sekeliling saya ni....nak tau?? boley je...tapi nama watak harus dirahsiakan. saya ni cuma petik citer orang....so, kalau yang temakan cili tu.....jangan la cepat rasa pedas pastu nak marah saya!!! ahaks~~

ok.....malas nak tulis panjang panjang....biar saya buat slot slot ni....selamat membaca!!

:: ceritera satu >> cinta sahabatku ::

sebelum tu....baik korang kenal ngan sahabat saya ni dulu...dia ni sama klas ngan saya....so, mesti la stori stori macam ni saya tau kan....ok....yang best pasal kisah cinta dia ni ialah :


dia ada dua orang junior yang sukakan dia !!!
sorang yang berumur 13 tahun,
sorang la berumur 14 tahun...

~~~OMG~~~
hebat betol mamat ni....


tak ke syok kalau camtu...takpe la....da rezeki dia....kita tunggu je la rezeki kita nanti....
citer dia camni....mula mula saya tak tau hal sebenar pasal masalah dia ni sebab da deactivate fb....


t i b a t i b a ....

mamat yang lucky ni pegi la jumpa minah form 2 ni....konon nak bebincang....so, saya yang x tahu ni tanya la lagi sorang member saya ni....tanya pasal hal yang sebenar....member ni cakap mamat lucky ni pegi jumpa budak tu pasal ari tu minah form 2 ni datang ngan geng dia pegi jumpa budak form 1 tu.....tak cukup ngan tu, dorang pegi belasah budak kecik tu.....


"jahil sungguh."

saya yang dengar citer tu pun macam tak caya sebab....well, da deactivate fb, so tak tau pekembangan sekitar!!
last last, lepas mamt lucky ni balik dari jupa minah form 2 ni, saya pun straight tanya dia

"betol ke??!"

dan yang syoknya, dia cakap btol....hahaha~~~!!! lawak betol!!

nk tau sebab apa lawak?? ni sebab dia...


dua orang budak PEREMPUAN begaduh hanya sebab SORANG BUDAK LAKI.
lagi skali,

"jahil sungguh."

ish ish ish.....mungkin ni la yang orang cakap : cinta itu buta, dia tak kenal sape pon orangnya...dia akan terus menikam!!!


:: ceritera dua >> kenakalan of my classmates ::

citer ni belaku sehari lepas citer kat atas ni belaku....senang citer esoknya. best kan?? ari ari jumpa pasal cinta...haizzz......


"dunia.....dunia....."

mula mula, saya n the geng pegi la surau skola....solat, tido, baca Al - Quran...dan macam macam lagi....da boring, saya balik la kelas lepas call my daddy suruh amek saya kat skola....niat dalam hati ni memang nak cepat BALIK RUMAH.....tapi bila saya BALIK KELAS, I think i'm the luckiest guy on the planet. sebab?? masa time saya sampai kat muka pintu kelas tu, saya nampak sumenye my girlfriends!!! tak tak cukup ngan tu, 3 orang girlfriend ni tegelak gelak pasal saya.



a p a k a h ? ? ? ! !

tak guna betol....nak buta keje tu buat je la....tak yah nak gelakkan orang....(masa ni tak tau citer sebenarnya..)
hmmm....takpe la....


"sabar itu separuh daripada iman"

nasib baik budak budak ni cute...kalau tak...memang konpom kena maki kat situ gak...
pastu, saya masuk kelas ngan seribu persoalan...pesal dorang gelakkan saya??! saya tarik satu kerusi, pastu duduk kat budak 3 orang yang gelakkan saya tadi tu...malas nak cakap pasal tu, kitorang borak la pasal benda lain...sekejap je.....pastu saya rasa da turun bawah sebab maybe my daddy da sampai....pastu, ngan niat yang murni tu, saya tolak kerusi tu kat tempat asal dia, lepas tu...


budak budak 3 orang tu gelak balik!!! arghhh!!!! daaaamn~~~ i've got to do sumthing!!

last last, baru saya tahu sebabnya.....kat sebelah kerusi yang saya amek tu ada sorang lagi girlfriend dok kat situ...bila saya nak letak balik kerusi tu, saya tepaksa pegi sebelah budak tu....lepas tu, 3 orang budak tadi pon gelak....


".....ha ha ha ha ha ha !!!!"

OH!!!! NOW I GOT IT!!! THEY LAUGH AT ME BECAUSE OF THE GOSSIP ABOUT ME N THAT GIRL!!! (korang...memang hampagas betul....)
ada ke patut dorang ley gosipkan saya ngan budak tu....tak patut tak patut....da la.... malas nak citer!!


:: ceritera tiga dan terakhir >> ceramah tentang sosial & kaitannya ngan pelajaran ::

fuhhh~~~dasat btol....citer ni belaku pada ari entri ni ditulis....iaitu hari khamis 26/8....memag syok....nak citer kat sini memang leceh... so, ni ada sket mukadimah dari penceramah tu :


"tanpa cinta, tiada iman."

"rindu itu punca segala cinta."

menarik kan??dalam masa satu jam tu, beliau asyik citer pasal cinta...cinta...cinta....


akhirnnya, cukup citer pasal cinta 3 hari berturut turut!!!

haha.....malas la nak ulas pasal benda ni lagi....lu orang ada otak lu orang pikir la sendiri...


"i'm sick of it."

apa yang penting, kita skang ni ada dalam fasa kedua dalam bulan ramadan iaitu fasa keampunan. so, banyak banyakkan la amalan tu supaya dapat keampunan daripada Allah harapnya. sekian.

assalamualaikum.


1 comment:

pgpidji said...

cinta = G E L I !!!