Friday, August 27, 2010

hadiah di pagi hari

assalamualaikum dan salam 1 malaysia.....

ohoho~~~hari ni saya sangat senang hati..sebab??


dapat hadiah yang cute dari makhluk Tuhan yang amanah.


ya....DORANG memang baik hati....cuma satu je ada slack sikit...dorang cakap....pergh...tegas a.k.a strict tu~~~

mungkin !

ari tu masa mula mula amek hadiah tu, budak budak skola saya agak kurang ajar banyak.

takpe la....yang tu hari tu....yang saya nye kes ni hari ni...lain...


> jam 8.45 pagi :

masih boleh rilek kat umah. rasanya takde apa yang dikejarkan, sungguhpun acara amek hadiah tu stat pukul 9. pesal lak??

"umah saya dekat. jalan kaki tak sampai 3 minit."

> pukul 9.00 :

da sampai sana, kena tunggu kat luar dewan. ada la dalam 10 - 15 minit. tapi takde la boring sangat sebab member member sume da sampai kat sana. tunggu je la.

da masuk dalam dewan, kene tunggu....LAGI. but, pe ada hal?? orang da nak bagi hadiah da ni....tunggu je la benda tu ada kat tangan ni. kadang kadang tu ada gak rasa bongkak dengan nama yang terletak kat no 2 dalam senarai nama penerima hadiah tu....

"hohoho"
bukan iklan horlicks.

nama kena panggil. dengan gaya sempoi dan cool, saya pegi beratur kat kaunter tu. jumpa ngan sorang akak yang jaga kaunter tu. nama tak dapat dikenal pasti. yang pasti, dia pakai spek mata. cute?? bley la...

"but, she's too old for me."

check punya check, borang saya takde. tak cemas pun...tapi akak tu. last last dia suruh sorang lagi akak berbaju purple bagi borang baru.

"cantekkk..."

cantik?? cantik tengkorak kamu. ada ke patut akak tu suruh saya potostet balik borang tu?? ley san btol~~~
takpe la...pagi masih muda + rumah dekat giler = pegi je la potostet.....masa tu ada la gak cemas...taoi tak kritikal pon....chill la~~~

lepas potostet, saya datang ngan my daddy; da tak larat nak jalan kaki. (!!!)
tadi....kan nama saya no 2 kan?? tapi masa tu, saya kena duduk belakang. well, ada lagi kes sebelum pegi duduk, tapi malas nak ulas. biarkan je la....

da sampai masa...pegi la balik kaunter tu....pegi kat kaunter yang sorang brader ni suruh pegi....last last kena pegi kat kaunter yang tadi!! ahaks~~~

"hai kak."

dia pon da malas nak layan saya, terus prepare borang saya tu sebelum suruh saya pegi kat kaunter sebelah.
lepas tu, saya pegi la sana. situ kaunter cop.

"ada ramai akak cop. abang cop ada sorang je."

serius cakap, muka akak yang pertama ngan yang last ada dekat dekat serupa kalau tengok laju laju. (ley lak camtu kan?? haha~~)

mula mula nak approach akak yang pertama, tapi tengok dia yang da GETAH & KETAT, terus menonong pegi akak yang last tu. macam saya cakap tadi, muka dorang hampir sama. tapi, pedulik hapa kan??? yang penting :


"hadiah, i'm coming!!!"


lepas kena COP NGAN AKAK TU, pegi pulak kat last kaunter.


"kat situ la nak amek hadiah."

sampai sana, jumpa lak brader separa botak. muka dia ni....


"macam familiar je...."


but, who's care?? ngan tak sabar sabar nye, saya sign borang TMNet tu...untuk wifi.....(w.i.f.i. bukan w.i.f.e!!)
da tu, dengan rasminya brader tu serahkan hadiah tu kepada saya. pe benda hadiah tu?? hoho~~
ianya berupa sebuah netbook Hawlet Packard / HP....atau yang betul nye HP Mini. cool~~~

"oh baby....come to papa!!!"

dapat je terus grab kotak tu....ada la gak sempat cakap trimas ngan brader tu...tapi dia macam tak nak dengar je....biarkan je la....

pastu?? kuar dewan tu....pastu....balik la!!! hohoho~~~



*ok....kepada sume yang tahu, hari tu saya cakap saya tak amek benda ni kan?? well, hari khamis iaitu semalam baru saya dapat tahu saya kena amek gak. so, pe lay wat?? orang da bagi....jangan la kita tolak.

"tak baik tau...."

LBNL, to along, nak tengok benda tu kena la balik umah....hahaha~~~
adios dan assalamualikum.

1 comment:

pgpidji said...

syukur la dapat benda ni...